Leta i den här bloggen

fredag 7 maj 2021

Det blir bara bättre

 


Nu har jag för ett bra tag sedan slutat använda min ena vintersäng. Bädden högst upp i klösträdet duger fortfarande än så länge. För några dagar sedan invigde jag en av sommarsängarna på altanen, en kartong med en filt i. Hela sängen hade blåst iväg och lagt sig litet på sniskan i ett hörn, men vad gjorde det? Tänk att den tiden äntligen är här när man kan sova ute igen! 

Restaurang Pipiga Pilfinken håller öppet ännu, till min stora belåtenhet. Husse, som står för inköpen, säger att säsongen nog inte tar slut förrän i början av juni. Jag tröttnar aldrig på att iaktta gästernas beteende. Helst skulle jag förstås vilja att någon av besökarna kände för att komma in till mig för ett närmare umgänge, men nu var det längesedan det hände. 

Tills lyckan står mig bi nästa gång kan jag njuta av ett liv som i alla fall är näst intill perfekt där ute. Gott så.


2 kommentarer:

  1. Du har det verkligen bra ordnat. Tänk att få ligga ute i en låda med en filt om man vill och ändå kunna gå in, få mat, lite gos när man hellre vill det. Ett sånt hem drömmer jag och mina kompisar på katthemmet om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag hoppas verkligen att det inte dröjer länge till innan du och de andra blir hämtade av era människor! Och jo, jag är faktiskt rätt nöjd med min familj, åtminstone nästan alltid!

      Radera