Leta i den här bloggen

onsdag 21 juli 2021

Helt utan förvarning

 

Jag har fått ett nytt favoritställe att koppla av på!

Men perfekt också för morgontvagningen!

Så här mitt i sommaren tänkte jag avge en liten rapport. Jag har nu bott här i nästan precis fem år, och hittills har det mesta varit sig likt. Förutom allt jag måste rätta till i början. Men med det gjort har jag varit riktigt nöjd och tillfreds.

För ett tag sen gick allt på tok. Det flyttades möbler! Utan förvarning ställdes jag inför fullbordat faktum när jag kom in efter några timmar på altanen. Det gillade jag inte! Blev väldigt bekymrad faktiskt. Men så upptäckte jag något bra också. I stället för en värdelös cykel framför mitt fönster stod där nu en riktigt användbar byrå! Och när matte lagt dit en av mina sängar fick denna del av ommöbleringen högsta betyg! Måste erkänna att byrån blivit mitt nya favoritställe att ligga på. Därmed inte jamat att man får hålla på och ändra om i mitt hus hur som helst! I princip tycker jag att möbler ska stå på samma plats hela tiden, så man vet var man har dem.

För övrigt tar jag det lugnt på dagarna, för det är mycket vaktande på altanen på nätterna. Tyvärr rätt ont om byten hittills, men en fågel har jag lyckats nedlägga. Som vanligt jublade inte matte när hon hittade den på morgonen. Hennes jaktintresse är obefintligt, så något beröm från den kanten kommer jag nog aldrig få.

Önskar er en fortsatt skön sommar!

 
 

6 kommentarer:

  1. Måste faktiskt gratulera till den där ommöbleringen i alla fall. Tänk att du fått en egen byrå precis framför fönstret. Bättre kan det ju knappast bli. Fast du har så klart rätt i att INGEN får möblera om hur som helst utan tillstånd från oss katter! INGEN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här i eftertass kan jag inte förstå varför det dröjt så länge innan byrån kom dit? En rejäl sittplats framför fönstret borde vara en självklarhet för varje katt!

      Radera
  2. Oj vilken bra liggplats!
    Det där med ommöblering har vi också råkat ut för.
    Matte började flytta om alla möbler i vardagsrummet igår och vi gillar det inte! Som tur är står våra klösmöbler kvar på samma ställe som innan, men vi bevakat dem ordentligt för man vet aldrig vad hon får för sig.
    Vi hoppas att du och de dina har en fortsatt härlig sommar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen ytterst obehagligt när möbler flyttas omkring. Fattas bara att era klösmöbler också skulle få fötter! Tur att ni sätter ner tassarna och jamar ifrån!

      Radera
  3. Att flytta möbler är ett otyg. Gissa hur kul vi hade det när husse flyttade alla möbler till en ny lägenhet för många år sedan. Sippo var så ledsen i början, att han försökte gå tillbaka till gamla hemmet efter varje promenad. Vi har visserligen ingen byrå vid köksfönstret, men ett (av oss katter) väl använt köksbord. Där kan man sitta och titta ut på dagarna.

    SvaraRadera
  4. Hallå? Är du kvar hos oss, Lisa? *orolig*

    SvaraRadera