Leta i den här bloggen

måndag 11 mars 2019

Ligger där jag ligger



Här ligger jag så bra, så bra!


 Jag har ett problem som verkar olösligt. Det har accelererat sedan matte fick ont i en höft och började köra med ett otäckt vidunder här hemma. Ni skulle bara se, det har stora hjul och är i vägen överallt!



Jag anser förstås att jag har min fulla rätt att sträcka ut mig var jag vill i mitt hus! Alltså blir jag irriterad när hon, om än försiktigt, puttar till mig med de hemska hjulen. 

Ibland, som på bilden ovanför, ska hon in på toaletten som finns där bredvid, och hävdar dessutom att det är bråttom! Hon får väl vänta tills jag är färdigvilad? Då brukar hon försöka lura iväg mig genom att kasta en godiskula en bit bort. Dessvärre måste jag erkänna att jag brukar gå på det, om än något långsamt, och utan att visa mig angelägen. Litet stolthet har jag ändå!



6 kommentarer:

  1. Lagd katt ligger, det står i kattlagen paragraf 4 tredje stycket!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamar du det? Hade det på känn, men har visst missat tredje stycket! Men så bra, nu har jag riktigt torrt på tassarna när jag hävdar min rätt!

      Radera
  2. Mmmm, jag förstår precis. Det finns en tendens hos alla tvåbeningar att tro att det är DERAS hem och att det är DE som bestämmer där. När ska de lära sig att vi bara låter dom bo där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. VA? Hur kan de tro det?? Men det förklarar ju en del saker som jag har grubblat på!

      Radera
  3. Matte får väl helt enkelt kila in under vedboden, som Gustav brukade göra, om det nu är så brått. Du kan väl få ligga där du ligger?
    /Tindra & Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé, men det finns en hake. Hon måste förbi mig för att komma till vedboden också! Men jag ska ha det i åtanke!

      Radera