Leta i den här bloggen

fredag 7 juni 2019

Men jag är kvar!



Men nu har du mig, matte!


Igår kom mina lördagsgäster fast det var torsdag? Inte för att jag bryr mig om dagar, men det var ändå litet konstigt. Tyvärr var det inte mig de kom för att hälsa på den här gången, inte bara i alla fall. De skulle sätta ner min företassare Gustav i jorden. Hur det gick till kan ni läsa här.
(Går också att som vanligt gå in via Gustavs blogg, välj "epilog" i övre vänstra hörnet)

Jag kan ju inte jama annat än att jag är väldigt nöjd med att vara ensam katt här nu. Att ha en annan katt i mitt hus gjorde mig orolig. Då fick jag mat som skulle lugna mig. Inte längre. Nu får jag av någon obegriplig anledning "mat för katter som vill äta litet för mycket"?? Det kan man väl inte? Man måste väl bli mätt? 

Nu önskar jag alla en härlig sommarhelg, förhoppningsvis litet mer lagom varm än de senaste dagarna.  Till och med jag blev litet slö i hettan. Ha det så skönt!

Läste att Hjulia inte kan läsa Gustavs blogg, så om fler får det problemet lägger jag in epilogen här också:

EN STRÅLANDE VACKER DAG KOM HAN I JORDEN
 
Idag, på dagen han skulle fyllt 20 år, satte vi ner Gustavs urna under hans älskade hasselbuske. Själva nedsättningen gjordes av vårt barnbarn, i bloggen omnämnd som "favorit-minisen". Det var en ömsesidig kärlek med de två. Ovanpå graven ligger nu en katt som verkligen påminner om Gustav, och i den position som han oftast intog. Vila nu i frid, Gustav, den finaste katt man kan tänka sig.


12 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna läst Epilogen, men mitt konto har ingen behörighet (!?!) att läsa innehållet av nån anledning...
    Märkligt eftersom jag både kan kommentera här och se Gustavs konto utan bekymmer.
    Nåja, ha en härlig helg i alla fall!

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt, väldigt konstigt! Men vi ordnar det så här i stället. Tack för att du sa till!

      Radera
    2. 1000-tack! En verkligen passande plats för Gustavs sista vila.
      Kram å nospuss till Bus-Lisa

      Radera
    3. Tack själv! Ja, man ser inte hasselbusken på bilden, bara skuggan av den, men det är precis där han alltid brukade ligga.

      Radera
  3. Finaste Gustav! Du är saknad av en hel kattbloggsvärld!
    Jamarfin grav ni har gjort iordning! ❤
    *nosbuffar och tasskramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när det börjar skymma kan man nästan tro att det är Gustav som ligger där. Så älskad, så saknad.

      Radera
  4. Man kan nästan se bara på bilden vilken väldigt älskad och saknad katt Gustav är. Ingen katt kan ha haft ett bättre liv. Han fick alldeles följdriktigt en fin epilog och en naturlig plats att inta sin sista vila på. Det är inte bara familjen som saknar honom.

    SvaraRadera
  5. Åh, vi har missat bloggen i över en vecka nu, så det är först nu vi läser inlägget. Det är verkligen vackert ni har ordnat det för vår vän.
    Hälsningar,
    Husse och Jamlundakatterna.

    SvaraRadera
  6. Förresten: Grattis på din 20-årsdag, kompis. Kompistassar från gänget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är fint att se "Gustav" ligga där under hasselbusken. Men våra pälsklingar är ju med oss i hjärtat för alltid, som du själv vet!/Matte

      Radera