Leta i den här bloggen

fredag 5 juli 2019

Instämmer helt!



Stackars, stackars mig!

Jag skulle berätta när det hänt något. Det har det gjort. Ja, ni ser ju vad de utsatt mig för?! Trots att jag verkligen bemödade mig om att förmedla mitt ogillande, tog de med mig till stället där det ska klämmas och kännas, tittas i munnen och stickas. 

Matte började med att säga att jag var en katt med stor integritet, och de svarade de att de skulle göra minsta möjliga. Tack för det! Nobelt gick jag ändå med på att hon skulle få titta på tänderna, även om med stor tveksamhet. Med det tyckte jag faktiskt det fick vara nog på min välvilja. Beslutade mig för att bege mig därifrån, men dumma matte hindrade mig. Sen stack det till i nacken, och efter det ställdes äntligen locket över mig igen. Hann nästan tassa till henne som skulle låsa burdörren, men hon var tyvärr snabbare än jag. Hann i alla fall fräsa åt henne ordentligt några gånger. De skulle minsann få veta vad jag ansåg om behandlingen där. 

Mina människor säger att det är tur att detta måste genomlidas bara en gång om året. Jag håller fullständigt med.

Nu ska jag fortsätta mitt sommarlov, förhoppningsvis i lugn och ro!



9 kommentarer:

  1. Men fyjam, behöva åka till stickisrn på sommarlovet? Bra att du satte ner tassen och jamade vem som bestämmer.
    Hoppas du får ett skönt fortsätt sommarlov utan stickisar.
    Här längtar vi till slutet av nästa vecka när matte börjar sitt sommarlov och kan vara hemma med oss
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fatta vad svårt jag har det här ibland med människor som totalt ignorerar min vilja?! Undanber mig såna här hemskheter i fortsättningen.
      Önskar er många härliga sommardagar med matte!

      Radera
  2. Oj, har du också blivit utsatt för detta? Hoppas vettisen du var hos har förstått vad du tyckte om det hela - det gick väl knappast att undvika? Nåjam, nu är det gjort och hoppas du glömmer det hela och kan njuta av sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de gjorde nån anteckning om att jag ska behandlas särskilt väl, så budskapet gick nog in?

      Radera
  3. Fy vilken hemsk resa! Vi vägrar så kraftigt här hemma, att husse istället får bjuda hem en som sticker oss i nacken. Det gillas visserligen inte heller, men vi slipper transporten. *ryser*
    /Jamlunda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam ,resan går väl an. En gång reste jag ju från Spanien och hit, det tog tre dagar! Men att okända människor ska klämma på mig...nej, tack!

      Radera
  4. Hej Lisa! Vi håller med om onödiga brummisresor i bur. De gillas INTE fast våran matte säger att det är för vårt bästa.
    //Cirkus Boman
    (din blogg låter oss inte kommentera med adress, vi är på Pelles gamla blogg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis samma märkliga bortförklaring får jag höra?! HUR kan man påstå att det är för mitt bästa, det fattar jag inte?
      Konstigt med kommentarerna, det förstår jag inte heller?

      Radera
    2. Nu har jag ändrat så att vem som helst får kommentera, inte bara Google-konto, hoppas det hjälper!

      Radera