Leta i den här bloggen

fredag 4 oktober 2019

Så det kan gå!



Lisa! Hallå, var är du? Hur kunde du glömma MIG?? 
Vilket elände! Katten Katt gömde sig när jag checkade ut från hotellet! Jag litade förstås på att allt var med i packningen, men när vi kom hem upptäckte jag att Katt saknades? Som tur är hittade hotellpersonalen honom, och tog med honom till receptionen. Där fick han sitta tills mina människor kom och hämtade honom idag. Stackars Katt, sitta där alldeles ensam och vänta!

Själv kom jag hem i onsdags kväll. Det var på tiden, måste jag jama! Jag är inte en hotellkatt precis. Visst, där fanns roliga väggar att klättra på, stort uterum, och jag fick byta rum en gång, till ett de trodde jag skulle gilla bättre. Har egentligen ingenting att klaga på, för alla i personalen var jättesnälla. Men ändå...Matte och husse var ju inte där!

Kan ni gissa vad matte hittade i sin säng när hon kom hem? Musbajs! Så kan det gå när vakthavande katt saknas! Om inte förr, inser de förhoppningsfullt nu hur viktig min närvaro är här i huset?! Inga mer utflykter på ett bra tag, alltså... 
 

6 kommentarer:

  1. Det var tur att Katt kom till rätta. Tänk om han blivit sittande på hotellet för all framtid! Och vilken tur att du är tillbaka i hemmet. "När katten är borta bajsar musarna i sängen" brukar ju vi katter jama. Nu lär inte det ske igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också hört om det jamesättet, och det visade sig ju vara helt sant! Jo, det är allt en väldans tur att jag finns här!

      Radera
  2. Välkommen hem Lisa, vi har saknat dig! Men oj, vilken tur att även Katt hittade hem till slut.
    Musbajs i sängen? Här skrattar vi så morrhåren trillar av. Där ser de vilken nytta du gör där hemma. Hoppas de lär sig uppskatta din insats lite mer nu
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vi blev allt litet oroliga allihopa att Katt skulle ha flyttat nån annanstans, men nu är vi glada att han är hemma. Busade litet extra med honom första kvällen.
      Kan jama att matte inte skrattade ett dugg åt musbajset!

      Radera
  3. Skönt att vara hemma igen. Man saknar ju trots allt sina människor när dom är borta. Lycka till med att fånga den fräcka muslingen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång ska jag föreslå att de checkar in på rummet bredvid mig, få se om de nappar?
      Ännu har jag inte sett musen, den vågar väl inte visa nosen här nu?

      Radera