Leta i den här bloggen

torsdag 26 november 2020

De fick väl svar?

 

Jag låg och och slappade i min säng, människorna drack kaffe och tittade på teve. För det mesta brukar det de ser på vara ointressant, men helt plötsligt upptäckte jag något riktigt spännande och skyndade mig att hoppa upp framför teven för att kolla närmare! Matte och husse blev litet förvånade, för jag brukar inte vara särskilt intresserad av hus? Men kanske var det så att just de här husen väckte gamla minnen hos mig? För programmet hade spelats in i södra Spanien, där jag bodde som liten unge!

Nu har det ju gått lång tid, fyra och ett halvt år, sedan jag gömde mig i en bil och senare fick lift hit, till mitt hus. Mina människor undrade om jag verkligen kunde ha några minnen därifrån? Vilken fråga! Jag satt där och tittade mycket noggrant så länge som husen var i bild. Det var väl svar nog??

 
 

2 kommentarer:

  1. Meh,,, vad tror tvåbeningar om oss katter? Skulle vi inte komma ihåg vad som hänt tidigare i våra liv? Klart vi gör. Och när du ser hur du bodde förr så tänker du säkert: tur att jag inte bor kvar där. Jag fick ju ett kanonliv långt därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är sant, jag hade det inte värst bra där nere. Ingen hjälpte mig med mina kliande öron till exempel. Och nu när uppfostrat min människor strängt och länge är jag faktiskt väldigt nöjd med tillvaron här!

      Radera