Leta i den här bloggen

måndag 26 augusti 2019

Hemma bäst!




Hej på er, nu är jag hemma igen! Har bott på hotell en vecka. Var faktiskt rätt okej, men vet ni vad? Det fanns andra katter där?! Alltså måste jag börja med att sätta mig i respekt. Men en sak var litet konstigt? När jag precis börjat få pli på de närmaste gästerna, så försvann de, och nya bosatte sig där? Sen förstår jag inte vad personalen menade med att det "gått över förväntan"?? Undrar just vad de fått för upplysningar om mig? Jag var ju riktigt nöjd med den nya personalens uppförande och service! Tillät till och med att bli klappad, fast givetvis på mina villkor. 

Men gissa om jag blev lycklig när jag hörde vår bil stanna där utanför?! Hotell i all ära, men att få komma hem var min bästa upplevelse på länge. Allt var sig likt, precis som det skulle. Hittade den där fågeln som jag fångade på altanen innan jag reste bort. Nosade litet på den, men den var inte skojig längre. Gjorde inget att husse tog den. Sen fångade jag en liten musunge. Inte mycket större än en humla, men i alla fall ett byte. 

Nu bara njuter jag av att tassa omkring i mitt hus. Borta bra, nåjam, någorlunda bra i alla fall, men hemma är verkligen bäst!

 

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Vi har saknat dina rapporter.
    Skönt att höra att hoyellvistelsen var till belåtenhet men hemma är ju alltid bäst ändå
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Trevligt att höra att jag varit saknad! Visst är hemma bäst, åtminstone det hemma där jag bor!

      Radera
  2. Det där 'över för väntan' verkar mysko?.....De har alltså pratat med hotellpersonalen 'bakom din rygg' och farit med osanningar?!... Upprörande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår verkligen inte det där uttalandet? Det är väl inte fel att ställa vissa krav, om det är vad som menades??

      Radera
  3. Välkommen hem! Det var då för väl att allt gick bra. Men lite konstigt var det ju att dina grannar flyttade så snart du satt dig i respekt? Sen har tvåbeningar ofta märkliga uttryck som de säkert inte vet själva vad de betyder. "Över förväntan". Vad menas med det? Nåjam, huvudsaken är att allt är som vanligt nu igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Jodå, det var inte så tokigt, även om jag helst hade varit ensam där. Och det där "över förväntan", kanske menade de att det var MINA förväntningar som överträffades? Så var det nog?

      Radera