Leta i den här bloggen

fredag 13 september 2019

Väldigt mycket



Här vilar jag precis lagom mycket!

Innan flyttade hit bodde fyra företassare hos husse och matte. Jag förstår inte vad de menar med att jag är så olik de andra katterna? Att jag är väldigt mycket? Mycket bus (vad de nu menar med det?), mycket spring, mycket högt upp, mycket iakttagande, mycket bestämmande. Dessutom påstår de att jag är en storjamare, bara därför att jag vill berätta i detalj mina upplevelser så fort vi inte setts på några minuter! Jag tror ändå de gillar att jag också spinner mycket, och kurrar högt och länge när vi är nära varandra?

Vad då mycket? Jag är väl alldeles precis lagom mycket?

Önskar er en härlig helg!

4 kommentarer:

  1. Tvåbeningars uppfattning om "mycket" är ofta rent felaktig. Efter vad du har berättat att döma så är du precis lagom mycket. Sen vore väl lite mer uppskattning vara på sin plats när det gäller den information du delger dina människor när du inte sett dom på flera minuter? Vet de inte hur mycket som kan hända på en minut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en viktig poäng där i sista meningen, de har verkligen ingen aning om hur mycket som händer på en minut där ute! Plus att jag jamar min glädje att de fortfarande är kvar här hemma. Kan ju också ändras på nån minut. Visst vore uppskattning, gärna i godisform, på sin plats!

      Radera
  2. Naturligtass är du precis lagom mycket! Det var nog dina företassare som var lite försynta och lugna?
    Vi önskar dig och de dina en precis lagom lugn helg
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl då tur att jag kom, så de fick lära känna en icke-försynt katt?! "Försynt" ock "katt" passar inte ihop, tycker jag. Tveksam också till "lugn"? Jo, för återhämtning ibland, men annars? Näää...

      Radera