Leta i den här bloggen

måndag 9 december 2019

4 + 1 = 5




Tänk att fem katter kan få plats på den här lilla ytan? Tycker själv att jag passar väldigt fint in i samlingen!

Har inte så mycket att berätta. Drog mig undan i lördags när minisarna kom. Hade precis påbörjat min eftermiddagslur när de dök upp med buller och brak. Nä tack, jamade jag, och försvann in i gästrummet. Och igår, på söndagen, tog vi det lugnt allihopa. Ute blåste det, och lampan på altanen, som ska släckas när det blir ljust, lyste hela dagen. Perfekt dag att koppla av ordentligt! Idag har det varit lika mörkt, men jag har jobbat en hel del med både det ena och andra. Det får vara nån måtta på slappandet!

 

2 kommentarer:

  1. Dessa tvåbenta minisar kan faktiskt vara rätt påfrestande. De menar säkert väl men de förstår inte hur man uppträder mot en katt. Bra att du har nåt ställe att dra dig undan på tills ordningen är återställd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag är vaken och arbetssugen när de kommer tycker jag bara det är kul, men när man precis påbörjat en välbehövlig vila...då får det vara. Och turligt nog gör jag precis som jag vill!

      Radera