Leta i den här bloggen

fredag 28 februari 2020

Förklara det?




Inte har det varit mycket till sol de senaste månaderna, men nån gång emellanåt har den lyst, och nu börjar den värma också. Vilken njutning det är att då ligga på en mjuk filt och känna hur pälsen blir alldeles solvarm!

I hallen, vid min kattlucka, ligger alltid en mus på golvet. Den piper när jag leker med den, och sitter fast i ett långt gummiband. Tidigt igår morse kom matte stapplande ut från sängkammaren. Kanske hon sov litet fortfarande? Därför trodde hon först hon såg fel när hon upptäckte två möss bredvid varandra där på golvet?! Förklara det, den som kan! Ganska lika i storlek och färg, men den ena hade inget gummiband fastsatt. Det var nog  därför matte slängde den i soptunnan?

Önskar er en fin helg, nu när vi definitivt lämnar vintermånaderna bakom oss. Väl?


4 kommentarer:

  1. Åååhh vad vi är avis på dina muslingar! Ja de som inte sitter fast i snöre alltså. Här kommer det aldrig in några, inga fjäderkotletter heller.
    Vi önskar dig och de dina en härlig helg och vi hoppas också att vintern är slut nu
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken katt vill inte kunna fånga en springande musling? Jag är nästan avis på mig själv!

      Radera
  2. Jag hoppas matte öste beröm över dig när hon hittade en mus till i hallen? Det var ju väldigt duktigt av dig att fånga den - för det gjorde du väl? Och visst har vi lämnat vintern bakom oss nu. Väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, matte har minsann skrutit om mina jakttalanger! Och idag har det varit vår - på riktigt!

      Radera