Leta i den här bloggen

måndag 17 februari 2020

Liten buff bygger stor glädje




Jag tror att ni förstått vid det här laget att jag inte tillåter vem som helst att komma nära? Brukar alltid vara noga med att markera var mina gränser går. Förmodligen var det därför som en av mina lördagsgäster tyckte det var väldigt stort att jag tassade fram och buffade på honom? Först trodde matte att hon hört fel när han berättade det, och antog att jag i vanlig ordning tassat till honom. Tänk att en liten buffning kan göra någon så glad?!

Det är snart kväll, och ännu är det inte riktigt mörkt. Inte för att jag bryr mig så mycket, i mörker kan mycket intressant upptäckas, men mina människor pratar om det med glada röster. Och glada röster, det är något jag verkligen gillar!

4 kommentarer:

  1. Men jag måste fråga - vad tog det åt dig? Gick du verkligen fram och buffade på en gäst? Var det för att göra dina människor glada kanske? Här på vårt katthem blir de också glada när nån som inte brukar buffa plötsligt gör det. Visst är de märkliga, tvåbeningarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan så jag undrar det själv, det var inte alls likt mig? Blev väl litet ovanligt spontan? Men håller med dig, de ÄR märkliga, och de ska allt vara glada att vi tar på oss ledarskapet!

      Radera
  2. Glada röster och glada tvåbeningar, är det bästaste som finns!
    Nu vet vi förresten varför du inte kunde kattentera hos oss, det var för att inläggen skapades via Instagram. Men nu bloggar vi på vanligt vis igen, så nu ska det funkilera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra när de är på gott humör?! Chansen till godbitar ökar betydligt! Fast jag kan inte kattentera hos dig nu heller, varken från datorn eller mobilen!

      Radera