Leta i den här bloggen

fredag 3 april 2020

Jag är helt säker



Jodå, matte, det finns en mus där! Jag är helt säker!!

Mina människor, som har urusel hörsel, passerar förbi det här stället utan att märka någonting?? Lyckligtvis är jag bättre utrustad, och intar full beredskap. Där, någonstans under det gamla röret, springer det möss! Jag hör dem hur tydligt som helst. Med en katts stora tålamod vaktar jag, länge, länge. Det är bara en tidsfråga innan det ska löna sig.

Nu önskar jag er alla en jätteskön helg, nu när det äntligen ska bli litet varmare!


 

2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen med dig. Att sitta och vakta timme efter timme utan nån som förstår vilket enormt arbete det är, är väldigt frustrerande. Antar att du inte får mer betalt i form av godis heller? Tänk om tvåbeningar förstod vilka uppoffringar vi gör för dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Här kan man jama om obetald arbetstid! Mer godis? Så fort jag hävdar min rätt kommer matte med det konstiga ordet ”tjock”?? Jag fattar noll!!!

      Radera