Leta i den här bloggen

måndag 6 april 2020

Nytta och nöje



Funderar på om jag kanske skulle ta ett träningspass?

Fast bäst att göra sig ren innan...

Sådär, det duger väl, va?

Då sätter jag igång. Börjar med framtass-situps!

Sen fortsätter jag med bakbenen...spänn..slappna av!

Efter det fick jag nog av träningen där inne. Bestämde mig för att fortsätta på altanen. Där har jag mitt utegym med olika redskap, främst för hoppträning. Och så kan man ju passa på att spana också mellan varven. Det är väl det som kallas förena nytta med nöje?



4 kommentarer:

  1. Det låter som ett utmärkt träningspass. Dessutom är det viktigt att hålla tassarna rena i dessa tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korta, men intensiva träningspass är perfekt, tycker jag! Och nog har vi katter alltid varit noga med att tvätta oss, till skillnad från tvåbeningarnas plötsligt påkomna hygienintresse!

      Radera
  2. Det var verkligen ett väl genomtänkt träningspass! Här samarbetar vi och tar en löprunda också och turas om att vara den som visar vägen. Efteråt är det skönt med en brottningsmatch också för att mjuka upp leder och musklerna lite
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, löprundorna behövs förstås för konditionen! Brottningsmatcher blir jag utan, men kan tänka mig att de är perfekta efter löpningen! Jag utmanar ibland katten Katt, men han är inte så bra på att försvara sig...

      Radera