Leta i den här bloggen

måndag 1 juni 2020

Det är katten...



Och hur har de tänkt att man ska kunna ta sig ut här?

Helt plötsligt har livet blivit så mycket mer intressant och spännande?! Dörren till min altan står öppen, och det kommer in flugor och annat skojigt att jaga. Matte måste bara se till att fönstren hålls fria från onödigt bråte, så jag kan komma åt att fritt slå till där. Jag kan förstås inte ta ansvar för sånt som kommer i vägen för min jakt!

Fönstret i badrummet står också öppet hela dagarna nu. Det känns väldigt lockande att försöka komma ut där, men har ännu inte lyckats komma på hur? Som katt är man ju alltid nyfiken på vad som finns där bakom!

Fast egentligen är jag rätt nöjd med altanen, som jag får ha alldeles för mig själv. Snart är jag färdig med arbetet att gräva upp all sand som fanns mellan plattorna. Den ska naturligtvis ligga plattorna, så man kan rulla sig i den! Men det är den vanliga ordningen här i huset, det är katten som ska ställa allt tillrätta!

4 kommentarer:

  1. Jag rymde hemifrån en gång för att det såg så spännande ut på andra sidan staketet. Jag var borta i tre dagar och husse var helt förstörd och det var jag med. Jag längtade hem hela tiden. Näe, det e allt säkrast att stanna på altanen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har ju också rymt några gånger. Håller med dig, det var INTE kul! Jag ville in igen direkt. Men det hjälps inte, det ÄR ju väldigt spännande dofter där ute...

      Radera
  2. Det verkar som du har ordnat det väldigt bra för dig. KAnske är det inte så spännande ändå på andra sidan fönstren? Det finns otäcka saker där må du tro. Och så typiskt tvåbeningar att lägga sand MELLAN plattor på altanen. Det verkar som om vi alltid måste ställa allt till rätta överallt, hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ett jättejobb att pilla upp all sanden! Så onödigt kan man tycka, varför inte bara hälla ut all mysig sand? Plattorna är helt onödiga!

      Radera