Leta i den här bloggen

fredag 19 juni 2020

Sommar, sommar, sommar!





Nu ska jag bara slappa och göra ingenting ett bra tag framöver. Jaså, det trodde ni inte på? Och det har ni alldeles rätt i, en katts ansvar för hus och hem blir förstås inte mindre för att det blir sommar! Det längsta jag kan sträcka mig till när det gäller ledighet är att jag riktigt varma dagar unnar mig litet extra vila.

Det jag vet om sommaren är att jag snart ska iväg och stickas, och det kommer jag naturligtvis inte tolerera, som vanligt. Inte för att sticket gör ont, det känns ju knappt. Det är principen! Att någon jag inte känner ska klämma och känna på mig, nä, usch! Så det blir väl en kamp igen, som slutar med en delseger för min del. Jag blir stucken, men inte just klämd på.

Sen har matte och husse lovat att en annan katt ska få komma och bo i mitt hus tre dagar i slutet av juli. Skulle jag aldrig gått med på, om jag blivit tillfrågad. Då kommer jag få bo i ena delen av huset, tack och lov den delen med utgång till min altan, och den andra katten i andra delen. Det blir nog tre intressanta dagar? Känner på mig att jag rätt klart kommer tydliggöra vad jag anser om att de bedriver hotellverksamhet utan min tillåtelse?

Frånsett dessa irritationsmoment hoppas jag på en lagom varm och väldigt avkopplande sommar, för både er och mig! Jag kommer tillbaka när jag vilat färdigt, och det börjar bli mörkare på kvällarna igen!


4 kommentarer:

  1. Vi önskar både dig och de dina en riktigt härlig sommar med lagom väder, vila och även lite skojsiga äventyr
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det tycker jag låter som en härlig sommar! Önskar förstås er detsamma!

      Radera
  2. Oj, en annan katt i ditt hem? Nåjam, det är ju inte för alltid så jag tror det kommer gå bra. Hoppas du får en riktigt fin sommar. Och nu finns det ju i alla fall nåt att se fram emot när det börjar bli mörkare - Lisa återkommer med bloggen! Det ser jag fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de tre dagarna kommer bli väldigt lååånga! Och för att jag säkert inte ska komma åt att tassa upp inhysingen ska det ordnas med dubbla slussar?! Riktigt elakt, tycker jag!

      Radera