Leta i den här bloggen

torsdag 17 september 2020

Katten Katt

 

Min allra bästa kompis!

Jag vill absolut vara ensam katt i mitt hus. Om det inte kom någon som till sättet var lika underdånig som katten Katt, förstås. Precis varenda kväll leker vi med varann. Det börjar alltid med att han sitter någonstans på min kattställning och tittar retfullt på  mig. Det är signalen. Jag hoppar upp och slår ner honom på golvet. Ibland smockar jag till honom med tassen. Då försöker han rymma, men har förstås ingen chans, för jag är över honom i ett nafs. Ja, det är bokstavligt vad jag gör också, biter honom i all vänskaplighet både här och där. Naturligtvis är utgången given, jag vinner. Varenda kväll!

Mina människor är förundrade över att han inte fått några skador efter alla år? Och att han faktiskt fortfarande kan jama! Jo, han gör det om man träffar magen. Och det är klart, om man betänker att han är minst tjugofem år gammal, måste jag hålla med om att han är i ganska god form!

Sen är det extra skojigt att han också hämtats hem från Spanien, från ett ställe inte alls långt ifrån där jag föddes. Fast han slapp åka bil i tre dagar, som jag måste göra. Men jag är glad att han fanns här när jag kom, och jag hoppas att han ska hålla sig alert i många år till!

3 kommentarer:

  1. Trogna kompisar är verkligen guld värda! Men vad roligt att ni kommer från samma ställe, kanske är därför ni blev så bra kompisar?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer trogen än Katt kan man nog inte vara? Och jo, det satt nog kvar en aning bekant doft av mitt gamla hemland, det tror jag!

      Radera
  2. Om man är en utpräglad ensamkatt som du är det ju tur om man hittar nån som katten Katt. Men det är klart att hen måste förstå vem som bestämmer i huset! Tror inte nån i ditt hem har missat det.

    SvaraRadera