Leta i den här bloggen

fredag 10 maj 2019

Bara ett att göra





Trots otaliga tillrättavisningar och påjamanden fortsätter matte göra Det Mest Förbjudna. Hon stänger om sig på toaletten!!! Vet inte hur jag ska komma tillrätta med detta flagranta brott mot Kattlagen? Härom kvällen kom jag på ett sätt i alla fall. Hundra procent effektivt. Fast det kräver förstås att jag finns i närheten och hinner blockera dörröppningen innan hon hinner stänga.

Och så är det helg igen. Jag ska väl sådär lagom ta tass om de små gästerna som vanligt. Samtidigt som jag måste vara på min vakt så de inte tar sig friheter. Men jag har förstås några effektiva ställen att dra mig undan på.

Hoppas ni får en skön helg, även om värmen låter vänta på sig.   

4 kommentarer:

  1. Förstår din upprördhet över mattes oförlåtliga tilltag att stänga dig ute från toan. Så gör man bara inte! Är det samma sak om hon duschar? Då måste man ju verkligen ha koll både på duschning och efterföljande torkning. Hoppas du får en lugn helg trots att jag förstår att det blir en hel del arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÄR ska människor lära sig att toadörren alltid ska vara öppen??? Eller förresten, i mitt fall gäller regeln bara matte. Ser mer mellan klorna när det gäller husse, varför vet jag inte? Och jo, det spelar ingen roll vad matte gör där inne, dörren ska vara öppen! Punkt!

      Radera
  2. Här förstår vi också din upprördhet! Som tur är har vår matte varit kattägd nästan hela sitt liv och våra föregångare har gjort ett utmärkt jobb när det gäller toabesök. Matte låter alltid dörren stå öppen utom när vi har besök, men då är vi ändå upptagna med annat.
    Här har vi haft en ljuvlig kväll i solen på balkongen, det var riktigt varmt. Helgen ser riktigt hoppfull ut att det blir fler stunder ute
    Vi önskar dig och de dina en mysig helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste jag erkänna, att när matte och jag är ensamma kan dörren stå öppen här med, men jag förstår inte sambandet? Toadörren ska förstås ALDRIG stängas!
      Jag är också ute på altanen jättemycket nu, SÅ skönt att slippa den kalla luften!

      Radera