Leta i den här bloggen

onsdag 1 maj 2019

Om jag ska vara helt ärlig




Det finns mysterier. Och så finns det mysterier. Det här är det sistjamade. Jag blir aldrig riktigt klok på vad det är för manick? Hittills har jag bara vågat betrakta den såhär på litet avstånd. Försöker komma på om den är farlig eller inte? Helt plötsligt börjar det låta om den, och så kommer det papper farande. Ibland fler än jag kan räkna. Det är intressant, men litet läskigt. 

Mina människor är förvånade att det finns något här i huset som  jag har respekt för? Och, hmm, det är jag också, om jag ska vara helt ärlig.


4 kommentarer:

  1. Jag är säker på att när du har undersökt den där apparaten lite till så kommer du hantera den lika skickligt och dödsföraktande som du hanterar allt annat. Det tar nog inte så lång tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt litet osäker på om du har rätt? Efter flera års betraktande vågar jag mig ännu inte fram när den håller på. Men, man vet aldrig...

      Radera
  2. En sån där mystisk manick finns det här också. Den piper och blinkar och skramlar och prasslar. Ibland hoppar vi högt när den plötsligt börjar skramla och rassla och så skickar den ut papper i en glugg där nertill. Vi har försökt sticka in tassen och lirka ut papper där men det är omöjligt. Vi har i alla fall konstaterat att den egentligen inte är farlig, den bara låter illa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad modiga ni är som försöker sticka in tassen, så långt har jag inte kommit än. Får nog försöka tuffa till mig litet!

      Radera