Leta i den här bloggen

måndag 18 november 2019

Inget för mig



Hm, luktar rätt okej, men nä, inget för mig!

Var tredje dag får jag tonfisksoppa till kvällsmat. Jättegott! Det är förstås tonfisk ska serveras, inte som den jätteblaffa som ligger på husses tallrik! Husse blev orolig att jag skulle sno hans mat, men matte lät mig nosa, väl medveten om att jag ratar all mat som är större än en godiskula. Alltså undersökte jag biten litet på ena kanten, registrerade doften, men behövde inte nåt smakprov, inte ens en slick. Överlät det jobbet till husse.

Har annars haft en rätt trevlig helg, med några besök. Minisarna var här och lekte med mig. Båda gillar jättemycket att busa med mig, ibland vet jag inte riktigt hur jag ska kunna tillfredsställa bägge? Båda vill att jag ska fånga just deras vippa. Brukar lösa det genom att avvika en stund. Det är roligt med gäster, men sen är det skönt att uppsöka en av sovplatserna och njuta av friden!

 

4 kommentarer:

  1. Det är ju tur att dina människor kan göra soppa på tonfisken så du slipper äta blaffor. Förstår att minisarna tycker det är roligt att leka med dig, men de kan vara lite tröttsamma också. Klokt av dig att avvika en stund ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju mest torrisar, men på kvällarna uppskattar jag att få en liten påse soppa, kyckling eller tonfisk. Skålen står litet svalt, så jag tar mig en liten slurk då och då under natten. Passar mig perfekt!

      Radera
  2. Hm, rata mat? Du e väl inte sjuk eller har såna där halvainsuniaschoner så tonfisken såg ut som något äckligt?
    /Jamlunda

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag var liten unge åt jag vad som helst, men ju äldre jag blev, desto mer insåg jag att mat, den ska komma i form av torrisar eller soppa UTAN stora bitar. Människorna säger att jag är en konstig katt, men det håller jag förstås inte med om!

      Radera