Leta i den här bloggen

måndag 11 november 2019

Man kan alltid hoppas




Vi har haft en lugn helg, matte och jag. Hade visserligen besök i lördags, men underligt nog blev jag instängd efter ett tag? Det skulle öppnas dörrar, och som vanligt skulle det ske utan mitt deltagande?! Fast jag måste erkänna att jag hade det väl så skönt på mattes säng, så det gjorde inget. 

Husse har ju varit borta, så jag har förstått att matte behövt mig litet extra. Har därför utökat min knätid hos henne betydligt. Plus hållit henne sällskap på nätterna. Nu kommer husse hem ikväll, och naturligtvis måste jag då prioritera honom.  Betänk att han varit utan mig en hel vecka! 

Beträffande musjakten ligger den just nu nere, eller är åtminstone starkt försvårad. Matte har nämligen haft dörrarna till soputrymmet stängda. Aningen frustrerade för mig, för jag hör ju hur det knapras där inne. Men kanske blir det ändring nu när husse kommer? Man kan alltid hoppas!

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att få hem husse, alltid bäst när alla är hemma. Hans goskonto är säkert helt tomt, så det är bra att du ägnar honom lite extra tid.
    Jamarns vad retfullt att höra mössen knapra i sig mat, hoppas du snart får chansen att ta en.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, matte fick ursäkta att jag svek henne första natten. Nu har det gått några dagar, så nu blir det litet mer rättvist.
      Jag har gjort nya jaktförsök, men hittills utan framgång. Men såklart är det bara en tidsfråga!

      Radera
  2. Men varför stänger matte dörren så du inte kan utföra ditt arbete??....Vill han HA möss i köksskåpen??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är där öppet igen, men det var några dagar hon var less på att titta efter möss hela tiden. Nu när husse är tillbaka är ordningen återställd!

      Radera