Leta i den här bloggen

måndag 4 maj 2020

Hopplös?




Stopp! Jag måste tvätta mig. NU!

Matte påstår att jag blivit alldeles hopplös med att slänga mig ner framför mackapären med hemska hjul som hon kör omkring med? I sak håller jag med. Visst lägger jag mig, men naturligtvis har jag högst legitima skäl! Som här, när ett akut tvättbehov uppstod. 

Tyvärr uppstår ofta otrevligheter på nätterna, när matte visar stor brist på tålamod för mina behov. Hon menar att hennes är mer akuta?! Då händer det att hon försöker komma förbi mig ändå, vilket förstås inte går utan att hon gör mig illa alldeles förfärligt! Hon säger att hon bara snuddar mig, men jag känner väl vad jag känner? Då blir jag sur på henne en stund. Är inte säker på om vi ska kunna hitta en lösning på det här problemet?

 

6 kommentarer:

  1. Matte har ingen sån där mojäng som hon kör runt mig men du kan inte ana hur många gånger per dag som hon håller på att snubbla över mig, jag är snabb som attan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad hon ska vara att du hjälper henne träna reflexerna!

      Radera
  2. Hm, det var ju en svårt situation du hamnat i. Hur ska man få en tvåbening att förstå vem som har störst behov av att vara just precis där man är? Om t ex ett akut tvättbehov uppträder, ska inte en tvåbening kunna vänta då? Jag hoppas verkligen du hittar en bra lösning på problemet. Matte måste ju lära sig vissa saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen borde det inte vara något problem alls, för det är ju JAG som bestämmer här! Varför mopsar hon upp sig egentligen??

      Radera
  3. Näää, inte är du väl hopplös. Snarare hoppfull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar ödmjukast för de fina jamen!!

      Radera