Leta i den här bloggen

fredag 22 februari 2019

Så här ska man ha det!






Sedan den gamle katten försvann har jag upptäckt nya saker. Till exempel hur skönt det är att ligga på husses mage. Förut, om han skulle vila på dagen, låg han inne i sin säng, och där var dörren stängd för mig. Och jag visste att Gustav var där, med honom. Nu ligger husse oftast i soffan i stället. Så fort han dragit över sig filten är jag där. 

Jag vet att Gustav brukade ge husse tassmassage. Hur gör man det? Jag kan inte. Men vet ni vad? Husse saknar den inte, för nu är hans mage inte prickig längre? Hur nu det hänger ihop? 

Som ni kan se ligger jag och njuter för fullt. Det hoppas jag ni får göra också, hela helgen!




6 kommentarer:

  1. Men jag tror din form av massage är fullt tillräcklig. Var och en gör ju på sitt sätt och är husse nöjd behöver du ju inte ändra på nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att trampa har jag aldrig förstått mig på? Men han får ju värme i alla fall. Och jag med! Vi är nog nöjda båda två.

      Radera
  2. Tänk så glad din husse måste bli över att du tar över Gustav's gamla plats. Nu slipper han ju vara ensam. Tassmassage är nog inte nödvändigt för att husse ska vara nöjd.
    /Tindra & Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet ni, så är det alldeles säkert! Det är nog därför han ligger oftare i vardagsrummet nu, för jag är inte så förtjust i sängkammaren.

      Radera
  3. Jag gillar att ge tassmassage men av nån anledning är inte matte lika förtjust utan brukar lägga ner mig på rygg och ge mig magmassage istället men det är jamarns mysigt det också så jag brukar inte protestera
    Hoppas du får en mysig helg på husses mage
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig trampat som andra katter brukar göra.
      Jag spinner jamarhögt i stället. Som du beskriver magmassage låter det härligt, men jag är inte säker på att jag skulle gilla det? Men att bli struken över ryggen tycker jag om!

      Radera