Leta i den här bloggen

fredag 17 januari 2020

Det gillar jag inte




Han har väl gått? Alldeles säkert??

Idag hade jag tänkt berätta om vilken lugn och skön och alldeles vanlig vecka jag haft. Men det var till idag, för mitt på dagen var det slut på friden och fröjden. 

Jag låg och vilade, när jag hörde det oroväckande ljudet av ringklockan vid ytterdörren. Omedelbart skyndade jag mig iväg för att undersöka vad som var på gång? Snart insåg jag att jag haft all anledning att oroa mig. In i mitt kök, och utan att fråga, klev en för mig totalt okänd man, och började göra något vid mitt fönster. För säkerhets skull avvaktade jag i hallen, men höll förstås noga uppsikt. Jag gillar inte den här typen av intrång! Till slut gav han sig iväg. Både matte och husse tog honom i hand innan dess, tackade, och verkade glada, men jag var skeptisk. Dröjde kvar i köket en lång stund, spejande. Måste försäkra mig om att mitt hus var bara mitt, husses och mattes igen. Precis som det ska vara!

Nu önskar jag er den sköna helg ni hoppas på!


4 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj så godtrogna dina människor verkar vara. Förstod de verkligen inte hur farlig situationen kunnat vara? Känner på mig att det hade hänt nåt riktigt farligt om inte du vaktat på avstånd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt här tycker jag är riktigt obehagligt. Om någon nödvändigtvis ska komma in här, tycker jag att de först ska sitta ner vid bordet en lång stund, så man hinner bekanta sig, känna dofter och försäkra sig om att allt är OK. Man ska inte bara stövla in som han gjorde!

      Radera
  2. Men oj, oj, oj vad illa det hade kunnat gå om du inte övervakat!
    Ibland har tvåbeningar inget förstånd alls, det är allt bra tur de har oss som styr upp.
    Vi önskar dig och de dina en skön helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de är allt väldigt naiva och godtrogna, som släpper in vem som helst utan kontroll. Det var ju inte så många veckor sen de släppte in en HUND också?! Hur ska detta sluta??

      Radera