Leta i den här bloggen

måndag 13 januari 2020

Integritet



Regler är regler, eller hur?


Man måste väl få sätta gränser? Det tycker i alla fall jag. Om människor inte ser mitt staket, som går ungefär tre decimeter runt om hela mig, nja,  kanske fyra ibland, då måste jag väl få klargöra detta för vederbörande? 

I lördags gjorde en av mina gäster detta misstag. Först protesterade jag bara litet argt, men sen tänkte jag att det är lika bra jama ifrån på skarpen, så jag sprang efter honom ut i köket och tassade till honom på benet. Inte med den kraft jag skulle kunnat, bara som en markering. Men två gånger, för säkerhets skull.

Min integritet är omutbar. Så är det bara.

 

4 kommentarer:

  1. Men hallå, det är väl en självklarhet att en SÅ hårt arbetande katt har rätt till distans och erforderlig vila!!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det självklart? Därför är jag också noga med att uppfostra obildade tvåbeningar om detta!

      Radera
  2. Det var ändå ett väldigt sofistikerat sätt att visa var din gräns går. Men hoppas han förstod ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, han förstod precis! Hoppas han gör som jag jamat nu också!

      Radera