Leta i den här bloggen

fredag 10 januari 2020

Restaurangrapport




Restaurang Pipiga Pilfinkens gäster tror jag har tagit siesta just nu? Ibland är marken helt täckt av gäster. Ibland tittar även ekorrar in, som här. Det brukar avskräcka en del besökare. Jag finner de där långsvansarna oerhört fascinerande. Eller kanske mest retfulla, när de viftar utmanande med svansen åt mig?

Varuleveranserna till restaurangen är ständigt pågående. Lagerlokalerna ryms i de två kärlen. Varje lördag hämtar husse stora säckar med mat. Tidvis är restaurangen mer än fullsatt, och gästerna bara vräker i sig! Fast de har dåligt bordsskick, eller heter det automatskick? Massor av mat slänger de ner på marken, utan att ens smaka! Som tur är finns andra, mindre nogräknade, som plockar upp den. 

Att övervaka restaurangens gäster upptar en stor del av min dag. Ett riktigt givande och bra jobb. 

Nu önskar jag er en mysig januarihelg!

 

2 kommentarer:

  1. Så jamarbra att du övervakar Pipiga pilfinken så noga och kontinuerligt annars verkar det som att det skulle urarta helt?!...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att gästerna är litet oorganiserade och slår sig ner hur som helst på restaurangen, men förhoppningsvis gör mitt vakande öga att de skärper sig något?

      Radera