Leta i den här bloggen

fredag 26 juli 2019

Pustar ut



Jag fortsätter min semester på bästa sätt!
Ni har det lika varmt som jag, jo, jag vet. Visst är det i hetaste laget? Här på bilden har jag kommit in för att ta igen mig i en stunds svalka. Sen kan jag jobba ute på altanen igen. Igår fångade jag en mus där. Tyvärr begick jag samma misstag som förra gången jag hade jaktlycka, tog med mig musen in i huset. Tänk att man inte lär sig? Trots att jag på intet vis hade lekt färdigt med den, sopades den upp mitt framför nosen på mig, och försvann. Så förargligt!

Nåjam, det var väl inte den sista musen här i världen? Jag kommer vara beredd när nästa kommer. Till dess fortsätter jag njuta av tillvaron på bästa sätt. Hoppas ni gör detsamma!



2 kommentarer:

  1. Jag ska berätta för dig att en av fördelarna med att bo på Södertälje Katthem är att vi har det svalt och skönt hos oss. Visserligen brummar det lite från nån apparat som sitter på väggen, men det står vi ut med när vi får svalka. Men sen kan man fråga sig vem det är som aldrig lär sig nåt hemma hos dig. Är det du som ska lära dig att aldrig visa din fångst, eller är det dina människor som ska lära sig att uppskatta din jakttalang? JAg vet vad jag tycker.

    SvaraRadera
  2. Jag har också mycket svalare inne än ute, därför är det skönt att komma in och vila emellanåt. Men nu har det börjat regna, och det är inte så varmt ute längre.
    Beträffande det där sista vet jag också vad jag tycker! Tror det är samma som du!!!

    SvaraRadera