Leta i den här bloggen

fredag 30 augusti 2019

Och den här veckan har jag...



Vissa ställningar är skönare än andra!
Jag har haft så mycket att göra sen jag kom hem. Framför allt måste jag se till att stammen av en speciell sorts stora nattfjärilar hålls nere. Människorna måste hålla koll på var de sätter ner fötterna, för jag brukar placera dem på strategiska ställen här inne. Detta arbete brukar jag utföra på nätterna, och måste därför såklart ta igen mig på dagarna.

Här på bilden har jag hittat matte, som trots att hon inte alls på något sätt är nattaktiv, har satt sig att vila. Hittade en skön grop där, lade mig tillrätta, och beordrade henne att inte röra på sig förrän jag var färdig med min siesta. 

Annars har det varit svårt att riktigt koppla av några dagar, för det är människor som slipar med en maskin på mitt hus. Det låter! Riktigt skär i öronen. Gillar jag inte. Men nu är det snart helg, och då vill jag ha lugn och ro. Och det hoppas jag ni också får!

6 kommentarer:

  1. DEt var en väldigt bra grop du hittat att vila i. Det är klart, att om man har sina rötter i Spanien så behöver man lite siesta på dagen, och det särskilt som du sliter så med nattfjärilarna på nätterna. Hoppas oljudet upphör så du kan ha allt som vanligt igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan inte tro vilket tufft jobb jag har på nätterna, får knappt sova alls! Hoppas verkligen det blir litet lugnt nu i helgen, så jag får vila då åtminstone.

      Radera
  2. Vilka fräckisar som slipar på ditt hus! Misstänker att du inte godkänt det. Bra att du hittar sköna gropar att sova i, det kan behövas när du jobbar så hårt på nätterna.
    Här har vi också fullt upp att jaga nattfjärilar som kommer in. Fast vi lämnar dem inte till matte utan tuggar i oss dem som nattsnacks. Riktigt goda!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄTER ni nattfjärilar??? Låter äckligt, tycker jag! Tror inte jag kommer prova, även om ni jamar att det är gott? Jag äter inga byten, det roliga är att fånga dem!

      Radera
  3. Ser ut som en bra siestagrop! Här kör någon motorsåg(sa matte att oljudet heter). Du Lisa, du som är listig. Vi skulle behöva lite hjälp av dig hos oss, detektivhjälp
    //Theo&Granit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev förstås nyfiken på det där sista, och skyndade mig att kolla vad det gällde. Såg att ni nog löst gåtan alldeles själva. Men vilken förskräcklig upplevelse ni haft! Mat får absolut inte försvinna sådär, tänk vilken osäkerhet det skapar! Man måste förstås kunna lita på att mat ligger kvar på sin plats!!!

      Radera