Leta i den här bloggen

tisdag 3 september 2019

Fått korgen



Det här är väl vad som kallas att få korgen?

Det är fortfarande litet bråkigt och stökigt runt mitt hus. Känns litet osäkert. Tidigt, tidigt på morgnarna, innan mina människor klivit upp, börjar det låta på olika sätt. Bankande. Knackande. Hasande. Röster jag inte känner igen. Jag sätter mig och vaktar. Nån måste ju se till att ingen obehörig tar sig in här! Matte och husse verkar inte bry sig ett dugg?

Frånsett de här konstigheterna har jag det bara bra. Börjar dra ner på nattarbetet ute, det är inte lika behagligt varmt på altanen längre. Därmed inte jamat att jag ligger på latsidan på nätterna. Matte och husse får dela rättvist på min omvårdnad. Och det är kanske till och med ännu bättre sysselsättning än att jaga nattfjärilar??



2 kommentarer:

  1. DEt var inte bra att du inte får lugn och ro. Tur att du vaktar ditt hus och att du drar ner lite nattarbetet. Och visst är det väl bättre att matte och husse får dela din omvårdnad på nätterna. På så vis blir det ju en win-win-win situation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litet jobbigt är det faktiskt att inte ha full kontroll över vad som händer. Men det ska snart bli som vanligt igen, har mina människor lovat!
      Jo, nu tycker jag det är riktigt mysigt att vara inne på nätterna, även om jag smiter ifrån litet då och då.

      Radera