Leta i den här bloggen

fredag 13 december 2019

Morgon-teve??



När matte klev upp ur sängen medan det ännu var mörkt i morse blev jag verkligen misstänksam? Jag blir alltid litet orolig när schemat avviker från det vanliga. Minns minsann en annan gång hon var uppe på fel tid. Då lurade de in mig i en bur, och jag blev körd till katthotellet. Sånt glömmer man inte! Lyckligtvis verkade jag inte alls vara inblandad i mattes ovanliga beteende denna gång. Nä, det skulle tittas på teve! Tidigt på morgonen!? Man blir aldrig riktigt klok på människors beteenden!
Ljus uppe på huvudet???
Annars är jag mycket nöjd med allt spännande som placerats ut litet varstans i huset. Tyvärr har de allra mest intressanta sakerna hängts utom räckhåll för mig? Speciellt en halmmobil hade jag väldigt gärna velat undersöka närmare. Den hänger högt uppe i taket?! "Vi har aldrig haft så litet julpynt" säger matte. Förstår inte alls vad det kan bero på? Hon har väl blivit lat?

Hoppas ni får en fin och mysig helg!


4 kommentarer:

  1. Ja,allt tyder förstås på lathet hos matte. Vad skulle orsaken annars kunna vara? Men bra att hon gick upp tidigt. Det kanske du ska se till att hon gör alltid från och med nu?

    SvaraRadera
  2. Litet tråkigt att hon blivit så slö, trots att jag visat henne hur mycket jag uppskattar pyntet? Men hm, få upp henne tidigt? Jag kan mycket, men den uppgiften är jag tveksam till att jag klarar!

    SvaraRadera
  3. Märkligt att hon inte tar sig i kragen och julpyntar ordentligt när hon vet att du uppskattar det!
    Här går det inte heller att få upp matte tidigt, om hon inte skall till det där jobbet
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inspekterat jullådorna och sett att där ligger fullt med leksaker! Dumma matte som är så lat. Tänk vad kul jag skulle ha på nätterna!
      Jaså, det finns fler mattar som ligger för länge på morgnarna? Då är jag inte ensam...

      Radera