Leta i den här bloggen

torsdag 10 september 2020

Frukost på sängen



Jag fick frukost på sängen. Var aningen skeptisk till arrangemanget först, det har nämligen aldrig hänt tidigare. Men efter viss tvekan måste jag ändå nosa på det pyttelilla innehållet i skålen. 

Det är så här med mig, att jag gillar nästan bara torrfoder. Varje kväll får jag ändå en liten påse med soppa, antingen med kyckling eller tonfisk. Men det jamar jag, det är förskräckligt ojämn kvalitet på den maten! Varannan, var tredje dag är den helt oätlig, faktiskt! Andra dagar kan den vara helt okej, ja, ibland till och med så god att jag kan äta upp allt. 

Med katt-tidningen kommer ibland påsar med blötmat. De går absolut inte att äta! Nu har matte äntligen insett detta, och ger de påsarna till en annan katt som inte har mitt förfinade smaksinne.

Nu hade matte en bit oxfilé i kylen, och hon blev så väldigt nyfiken på min åsikt om detta kött att hon inte kunde vänta till kvällen, utan serverade mig en liten bit till frukost. Vad jag tyckte? Sådär... Men jag åt i alla fall upp den, efter nogsamt övervägande , trots den litet skumma konsistensen. Det var nog tur att den inte var större, för såå god var den inte. 

Tacka vet jag hederligt, knaprigt torrfoder!


4 kommentarer:

  1. Det är klart att man inte stoppar i sig vad som helst. Bara för att tvåbeningar skriver "kattmat" på vissa påsar betyder det ju inte att det är gott. Gillar man torrisar bättre är det en självklarhet att det är det som ska serveras.

    SvaraRadera
  2. Just precis! Och möjligtvis, i nödfall, en smakbit oxfilé. Men inte biff eller annat sekunda kött. Nä, mat ska knastra!!

    SvaraRadera
  3. Jamar instämmande att torrisar är det bästa! Nog för att jag ibland smakar några tuggor av killarnas mjukmat, men det är ju främst för att kolla vad de smaskar i sig.
    De där påsarna som följer med kattidningen är matte väldigt fascinerad av. Hon är alltid på jobbet när den kommer i brevlådan och när hon kommer hem har vi försiktigt klokt upp plasten runt tidningen och plockat ut matpåsen. Den hittar hon söndertuggad utan innehåll en bit ifrån. Ibland lyckades hon utläsa vad det är för sort och i början köpte hon hem den maten eftersom hon trodde vi tyckte den var god men då vägrade vi ens att smaka.
    Det hon inte förstår är ju att det är själva inbrottet som är kul och ätt vi håller på att svälta ihjäl när hon är borta hela dagen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det roligare att göra inbrott när man är flera? förresten är jag inte riktigt säker på hur man gör det där inbrottet, för här ligger tidningen i en låda ute vid gatan tills någon tar in den. Men kul för er att h a något att se fram emot nån gång i månaden!

      Radera