Leta i den här bloggen

torsdag 3 september 2020

Storstädning

 

 

Här måste gallras ordentligt! Ut med allt! Jag hittar ju inte de roliga leksakerna när det finns så mycket skräp överallt?!



Hade en riktig storstädning härom dagen. Människorna brukar lägga alla mina saker i en korg, huller om buller. Alltså totalt omöjligt att hitta godbitarna bland alla ointressanta saker! Beslutade mig därför att helt resolut kasta ut varenda pinal från korgen. Sen var det lätt som en plätt att plocka fram ur högen de leksaker jag gillar, som Prassliga Fisken och Tufsiga Musen. 

Nu ligger allt i korgen igen. Vem förstår sig på människor?


 

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Men snälla nån, har det lagt TILLBAKA sakerna i korgen? Det är som du jamar, omöjligt att förstå sig på tvåbeningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det! du kan tro att det var rätt jobbigt att bära ut allt! Men jag ger mig förstås inte. Har börjat plocka ut saker igen. Måste ju visa dem vem som är chef här!

      Radera
  2. Matte har samma beteende här hemma, det är totalt hopplöst att hitta något! Sen vet jag inte riktigt vem det är som envisas med att gömma leksaker längst in under byråer och liknande...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen något gemensamt konstigt drag hos tvåbeningar? Men jag kommer inte ge försöken att visa hur det ska vara! Låter verkligen skumt att någon gömmer dina saker? Det har jag ingen förklaring på.

      Radera