Leta i den här bloggen

torsdag 11 februari 2021

Musiköra?

 

 


Visst passar jag fint in i samlingen här? Rätt ofta hoppar jag upp hit för att filosofera en stund. Ibland spelar jag på tavlorna. Bästa musiken får jag inne i torkskåpet, eller kanske jag ska jama det som låter högst, för ljudet från tavlorna här är mest bara vackert. Inte så högt, utan mycket ljust och melodiskt. Jag har också upptäckt att datorskärmar och teven genererar fina toner. 

Men kan ni tro, när jag försöker skapa melodier där får matte för sig att hon ska uppfostra mig??! Så fort jag sätter upp tassen på skärmen är hon där och låter otrevlig och tar ner den igen! Naturligtvis är det inget jag bryr mig om, inte ett dugg. Det blir ett antal försök till innan jag tröttnar på henne och hoppar ner. Inte för att jag ger mig, förstås, men det finns viktigare saker att uträtta.

Synd att mina människor är totalt omusikaliska.

2 kommentarer:

  1. Visserligen förstår jag allvaret i det du skriver, men jag blir mest full i skratt. Menar verkligen matte att HON ska uppfostra DIG?? Man tar sig för svansen. Nåjam, jag tvekar inte ett ögonblick om vem som är den verkligt musikaliska begåvningen i familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir förstås frustrerad och protesterar när hon håller på. Hon ska vara tacksam att jag protesterar snällt, och inte biter henne, vilket egentligen vore det rätta. Jag hoppas förstås att hon kommer på bättre tankar ändå. Litet tålamod är nog allt som behövs. Med henne, alltså.

      Radera