Leta i den här bloggen

torsdag 25 februari 2021

Förstås!

 


Det här är den allra första bilden som matte tog på mig. Då hade de precis hämtat mig i huset jag då bodde i, tillsammans med människorna som hittade mig när jag satt i motorutrymmet i deras bil. Efter ett tag fick jag följa med ända nerifrån södra Spanien till deras hus här. Fast då slapp jag åka bredvid motorn. På den tiden tyckte jag om att åka bil. Det gör jag inte längre! När den här bilden togs hade vi precis kommit hem, och parkerat utanför mitt hus. Då var jag fortfarande en liten unge med mjölktänder kvar. Det var längesedan de försvann. För vet ni vad? 

Häromdagen fyllde jag 5 år!!! Det är rätt skönt att vara i min ålder. Även om jag inte kan gå på dörrarna som förr, så kan jag göra allt som jag verkligen vill. Klättra på stolpen upp i taket, till exempel. Och min pedagogiska talang när det gäller människouppfostran har under åren utvecklats och varit framgångsrik. Matte och husse är nästan helt godkända. 

Ja, nog har mycket hänt sen det här kortet togs. Men det kan jag jama, redan då hade jag helt klart för mig vilka regler som skulle gälla i framtiden. För matte, husse och den katten som bodde här då. Och så har det blivit. Förstås.

 

6 kommentarer:

  1. Åh massor av kattulationer på din stora dag från oss!
    Vi kommer så väl ihåg när du flyttade hem. Fast då var det mest Gustav som jamade, men vi ser fram emot att få höra dig jama i många år till.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack så mycket! Jodå, jag kommer nog jama på här så länge jag har något att jama om!

      Radera
  2. Oj, har det redan gått 5 år sedan du kom. Vad mycket du hunnit med sen dess. Din talang när det gäller att uppfostra dina människor är ju omvittnad och i det närmaste oslagbar. Det var nog tur, (eller skicklighet?) att du valde motorutrymmet på just den där bilen den där dagen i Spanien. Ditt liv kunde inte blivit bättre än som du har det nu. Blir också glad när jag läser att du kommer jama på här så länge du har nåt att jama om. Det vill jama: hela livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, i alla fall fem år sedan jag kom till världen, sen dröjde det till sommaren innan jag kom till mitt hus. Matte säger ofta att jag hade en väldig tur som hittade människor som verkligen tycker om djur. så mycket att de betalade många pengar för att få med mig till det här landet. Jo, jag hade nog tur...

      Radera
  3. Du kunde inte fått ett bättre hem. Tänk vilken otrolig resa du har gjort. *imponerade*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, men det har krävts mycket uppfostran! För det mesta är jag nöjd, men viss finslipning behövs oavbrutet!

      Radera