Leta i den här bloggen

torsdag 8 april 2021

I fantasin

 


Jag letade djupt i min leksakskorg och hittade en gammal favorit, en fågel med ett långt snöre efter sig. Hur har jag kunnat glömma den så länge?

Fåglar och andra djur i alla ära, men det är snöret jag vill åt!
Den där känslan när man känner snöret mellan tänderna, och man kan dra det högt upp...



...och ännu högre!


Ibland fastnar snöret över ryggen, och det är också kul. När jag sedan springer omkring känns det som om fågeln jagar mig, där den kommer efter i sitt snöre. Naturligtvis en helt absurd tanke, men det är roligt att låtsas! I fantasin är ingenting omöjligt!


4 kommentarer:

  1. Hihi. Man har ju inte roligare än man gör sig. Snören är verkligen jätteskojsiga!

    SvaraRadera
  2. Det verkar finnas många saker i din leksakskorg. Kul när man hittar nåt som verkar helt nytt - fastän det inte är det. Bra att du kan leka själv också. Tvåbeningar har ju en ovana att tro att de har viktigare saker för sig än att leka med sin katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har massor med leksaker. Ibland tar jag fram en hög och kollar igenom dem. Alltid brukar jag hitta någon som vill leka med mig. Den här fågeln är min absoluta favorit nu, t.o.m. katten Katt får finna sig att vara nummer två.

      Radera