Leta i den här bloggen

måndag 28 januari 2019

Ett, fem, sju, nio...






Det här helgen har vi räknat fåglar, matte och jag. Det är kul. Fast det är ju rutin för mig, något jag gör varenda dag, förstås! Igår var det alldeles fullt med fåglar där ute. Matte räknade in 15 koltrastar!

Räkning i all ära,  jag tycker det är mer spännande att titta på pippisarna som sätter sig uppe på altantaket. Om jag har väldig tur är det någon som letar sig in i springan som jag tog mig ut igenom för en tid sedan. Då gäller det att vara på hugget!

Tyvärr hände inte det jag hoppats på, inte den här gången. En liten tvätt är meditativt i såna lägen. De flesta förtretligheter försvinner snabbt. Bra lösningar behöver inte vara komplicerade.







6 kommentarer:

  1. En annan gång kanske förirrar sig nån pippis in på altanen, vänta å se Sötnos.

    😻 Nospussar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag säker på kommer hända, men du vet, vänta, det är ingenting jag är bra på!

      Radera
  2. Förstår att matte är tacksam för hjälpen att räkna fåglar. Du är ju expert. Jag blev så glad idag när jag äntligen förstod att jag gjort nåt fel när jag försökt läsa din nya blogg. Hela tiden fick jag bara upp ditt första inlägg, men när jag klickade på din bild upptäckte jag att du skrivit flera intressanta inlägg. Så nu är jag på spåret igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bloggadress listigalisa.blogspot.com ska fungera! Men det var ju tur att du hittade ändå!
      Jo, jag räknar fåglar flera timmar varje dag, även om jag behåller resultaten för mig själv!

      Radera
  3. Vilken härlig utsikt du har. Bästa tv-underhållningen någonsin!
    /Viska & Tindra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan nog förstå varför jag tillbringar mycket tid i det fönstret?! Jag ser samma från min altan, men det är litet kyligt nu, tycker jag.

      Radera