Leta i den här bloggen

onsdag 23 januari 2019

Och ligga på topp vill man ju!



Kommer ni ihåg att jag berättade att jag tränar på hopp här inne? Det gör jag mest varenda dag. Först springer jag uppför mitt träd, det som går upp i taket. När alla julsakerna försvann från utrymmet ni kan se där uppe kom jag på att det var ju ett perfekt ställe att hoppa till! Och så spännande att undersöka! Här har jag tagit mig till andra sidan, och gör mig beredd för Stora Språnget.

Har förstås full kontroll när jag kastar mig ut, till sängen som står snett där nedanför, ca en meter till höger. Hade varit bekvämare att ha den rakt nedanför, men det är visst inte att tänka på? Fast det är mera sport såhär. Och jag missar förstås aldrig!

Nu har julsakerna kommit tillbaka där uppe, men jag beordrade naturligtvis människorna att se till att det fortfarande finns utrymme att både hoppa in och promenera längs kanten. Ska man fortsätta att ligga på topp får inte träningen försummas!





4 kommentarer:

  1. Det är viktigt att hålla träningen igång! Själv har jag en hög hylla i arbetsrummet som jag gärna ligger på. Däremot hoppar jag gärna inte så högt längre men matten har varit snäll och ställt en byrå nedanför och ett litet klösträd ovanpå så jag kan hoppa upp i etapper. Hasse och Bosse ligger gärna ovanpå köksskåpen, där har de bra utsikt över nästan hela lägenheten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur viktigt som helst! Låter som ni också har prima träningsmöjligheter. Att få komma högt upp är verkligen det man eftersträvar. Så mycket kontroll som möjligt är huvudregeln!

      Radera
  2. Du styr de dina med stål-tass. Jättebra att de lyssnar på di och ger dig de utrymmen som du behöver. (Fast jag tror lite att din matte å husse inte vill att du gör dig illa när du klättrar högt och lågt)

    😻 Nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Visste ju redan från början vad som gällde, att styra eller låta sig styras. Valet var lätt! Du har nog rätt i att de inte vill att jag ska trilla ner, men hur skulle jag kunna göra det???

      Radera