Leta i den här bloggen

onsdag 20 februari 2019

Hurra för mig!





Idag är det min födelsedag! Jag blir TRE ÅR!  Förväntar mig därför att vi ska leka "fånga godiset" extra länge i kväll. Det är en lek jag aldrig tröttnar på. Helst ska godiset kastas högt upp så att jag kan fånga det i luften. Hur kul som helst! Nån annan slags mat vill jag däremot inte ha idag. Ingen katt-tårta för mig, tack! Vet inte hur många olika påsar med kattmat jag provat? Eller rättare jamat, nosat på. Alla oätliga. Bara en slags soppa med kyckling i smakar bra. Det får jag en påse varje kväll. Egentligen är det bara buljongen jag vill ha, fast jag kan smaka på kycklingbitarna de slängt i. Annars vill jag bara ha mitt torrfoder, det är BÄST!  Så det enda jag önskar mig i födelsedagspresent är en extra lekstund ikväll. Det får jag nog?


4 kommentarer:

  1. Hurrjam på födelsedagen!
    Vi håller tassarna för att du får leka gottisleken så länge du bara orkar ikväll!
    Jag gillar inte heller mjuknat, jag kan smaka nån tugga av killarna ibland men annars vill jag bara ha torrisar. Ja och dreamisar förstås!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dreamisar är vad jag också vill ha när vi leker gottisleken. Och tänk att det finns fler som inte gillar mjukmat! Ibland har matte tyckt att jag varit litet konstig?

      Radera
  2. Med så blygsamma önskemål kan väl dina människor inte annat än uppfylla dom? Hoppas godiset smakar extra gott ikväll. Grattis på 3-årsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jodå, har fått en del godis ikväll, men mer kan jag nog tänka mig!

      Radera