Leta i den här bloggen

måndag 18 februari 2019

Tankar framför luckan







 Det har börjat mörkna ute. För all del ganska skönt väder, inte så kallt, men jag gillar ändå att sitta här inne och spana ut genom mitt fönster. Och det är väl det bästa med min kattlucka, jag har min fulla frihet? Känner jag för att tassa ut gör jag det. Visserligen kommer jag bara ut på en altan, men den är helt okej för mig. Där finns mycket att klättra på, och med full utsikt över Restaurang Pipiga Pilfinken. Men just nu sitter jag bara och kollar. Man vet aldrig, en mus kan springa förbi?  Det har ju hänt.



4 kommentarer:

  1. Vilket lyx med egen lucka! Vi har bett husse om en sån flera gånger, men han säger att hyresvärden inte skulle tycka om det. Väldans orättvist tycker vi.
    /Tindra & Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också! VÄLDANS orättvist!

      Radera
  2. Det syns ju att du är beredd för varje mus som vågar sig förbi. Tänk om det händer redan ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, suckjam, det hände inte då. Men jag är inte den som ger upp! Alltid-på-alerten-Lisa, det är jag, det!

      Radera