Leta i den här bloggen

måndag 24 februari 2020

Vilken utmaning!



Det här gjorde jag ju som liten unge, hur har jag kunnat glömma det?

Fast jag tror det går bättre från det här hållet?

Mycket bättre!

Mmmm, och så här var det riktigt bra!!
Är det fler än jag som får tidningen Kattliv i brevlådan? Och som fått en provpåse mat? En gång blev jag ju jättebesviken när de skickade kattgodis som var totalt oätligt, en bedömning som jag även fått verifierad av en kattkompis. Men den här gången, jag jamar bara, 12 poäng av 10 möjliga! Tror aldrig jag ätit nåt läckrare?! Rengodis! Egentligen är det nog mat, men jag tycker det är godis. Matte har alltid hävdat att jag äter bara kyckling och tonfisk, men det har ju varit bara för att jag aldrig hört jamas om renar! Nu vet jag.

Alltså beordrade jag matte att beställa en stor påse med såna delikatesser åt mig. Nu står jag inför en tuff utmaning. Paketet kommer nog inte förrän i slutet av veckan...

  

6 kommentarer:

  1. Det syns ju att du kommer ihåg hur du ska göra på handfatet. Sånt man lärt sig som liten sitter kvar i minnet. Och sån tur att du äntligen upptäckte renar! Det har vi inte testat på katthemmet men jag kanske ska be blogghjälpen köpa en påse åt oss. Hopplöst lång leveranstid bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt plötsligt slog det mig att det brukade hända nåt kul när matte lyfte på vredet, och javisst, så var det ju! Nu vill jag ha vatten där flera gånger om dagen!
      Jam, tack Kattliv för rengodiset, HUR kan nånting smaka så himmelskt??

      Radera
  2. Jag har aldrig förstått vitsen med att dricka vatten ur en kran, jag vill ha mitt ur min skål. Men Bosse kommer alltid och vill dricka ur kranen när matte sitter på toa.
    Den maten fick vi också, men vi hade öppnat påsen och smaksatt i oss allt innan matte kom hem, så hon vet inte om vi alla tyckte det var gott eller bara någon av oss. Hon har tittat där hon brukar handla men inte hittat några renar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som Bosse gör jag också! Det är så praktiskt att passa på när matte är på toa!
      Va, hade de inte nån ren i butiken? Tur matte beställde, det blir nog ett jättepaket som kommer? Och jag förstår att påsen var slut när matte kom hem, den starka, ljuvliga doften var ju oemotståndlig!!!

      Radera
  3. Rengodis? Det tål minsann att fundileras på. Fast nu har husse redan köpt en stor säck med mat, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar verkligen att ni ska få uppleva rengodis nån gång. Det är godare än alt annat jag smakat. Ska låta en kattkompis testa också, för att få fler expertutlåtanden!

      Radera