Leta i den här bloggen

måndag 27 april 2020

Men inte dum



Hjälp!
Om jag varit en människa hade jag kanske sett ut så där när det hände? Matte tyckte i alla fall det var en passande bild för att uttrycka rädsla!

Det var sent på kvällen. Jag var ute på altanen när DET uppenbarade sig. Och jag lovar, DET var det absolut värsta jag sett i hela mitt liv! Jag skäms inte för att berätta att jag var livrädd! Ni skulle hört smällen när jag kastade mig in igenom kattluckan! Matte och husse undrade om en bomb slagit ner?? Sen rusade jag allt jag kunde genom hallen och köket, sladdade runt hörnen i matrummet för att sätta mig i säkerhet under sängarna i sängkammaren.

Efter en lång, lång stund beslutade jag mig för att kolla läget. Kröp sakta ut, vidtagande nödvändiga försiktighetsåtgärder, det vill jama rest ragg och flaskborstsvans. Kikade med stor tvekan runt hörnet. Tänk om DET lurade på mig där? 

Märkligt nog uppförde sig matte och husse helt som vanligt, och verkade totalt ignorera faran?? Jag, som visste bättre, såg till att hålla vakt under lång tid. Inomhus. Altanen fick klara sig bäst den kunde den natten. Modig är jag, men inte dum.

4 kommentarer:

  1. Men hallå! Du måste ju berätta VAD/VEM det var som var läskig där ute!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse var också nyfiken på det, så han gick ut på altanen för att kolla. Med sin urusla mörkersyn såg han förstås ingenting. Men jag vet vad jag vet. För hemskt för att kunna berätta.

      Radera
  2. Men oj. Vad är det som händer hemma hos dig? Sån tur att du finns där och kan skydda dina människor, för de förstår tydligen inte alls faran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, nåt så förfärligt vill jag aldrig uppleva igen! Nä, inte förstod människorna ett enda dugg, fast jag så tydligt varnade?! Mer kan jag inte göra.

      Radera