Leta i den här bloggen

torsdag 12 november 2020

Mitt i natten

 

Mitt i natten upptäckte jag att ena hyllan i skåpet var på tok för belamrad. Här behövdes rensas! Eftersom tanke och handling är ett hos mig tog jag genast itu med arbetet. Det måste påpekas att människorna inte gjort något för att underlätta mitt arbete. Ni ser ju vilken ynka liten springa jag hade till förfogande? Och allt låg på tredje hyllan nerifrån! Kunde inte hjälpas att det lät en del när jag höll på, och matte undrade vad jag gjorde? Hörde att hon ropade på mig, men jag lät mig förstås inte störas i mitt arbete!

När det blivit ljust kunde jag stolt visa upp resultatet av mina mödor. Nu är det upp till dem att hålla bättre ordning i fortsättningen!


Visst blev det fint där inne, matte?? Massor med mera plats!

 


6 kommentarer:

  1. Vilken tur att dom har dig Lisa som oförtröttligt jobbar på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och med dygnet-runt-jour dessutom! Det blir tuffa löneförhandlingar framöver!

      Radera
  2. Matte måste ha blivit jamarglad över att du offrade nattsömnen för att städa i skåpet! Hoppas du fick en extra god frukost som tack
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extra god frukost?? Nä du, mattar är bra konstiga, hos såg inte alls så glad ut när hon upptäckte vad jag gjort??

      Radera
  3. Hoppas du fick rejält med gottis för all tid du lagt ner på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju vad man skulle kunna tro och begära, men jag tror faktiskt inte jag fick ett tack ens en gång?

      Radera