Leta i den här bloggen

torsdag 19 november 2020

Mitt motto

 


Det är sen kväll, den tiden när jag börjar piggna till, och det känns spännande att vara på andra ställen än de gamla vanliga. För ganska länge sedan, när jag nyss kommit hit som liten unge, nöjde jag mig inte med den här hyllan, även om den är ganska högt upp. Då ville jag helst upp i takhöjd, och kunde lätt balansera uppe på dörrar och gardinstänger. Med min femårsdag bara månader bort har jag slutat med sånt. Känns nog äventyrligt att hoppa in i det här utrymmet och titta ner på matte och husse. 

Min tid som unge lärde i alla fall mina människor att en katt behöver gott om städade platser att vara på. Bort med alla onödiga pinaler, alltså! Av någon anledning har några saker lämnats kvar där jag sitter, men jag har godkänt det, åtminstone just nu. Till en katts privilegier hör rätten att när som helst utfärda nya förhållningsregler till sina inneboende. Till exempel kan jag beordra flyttning av en blomkruka, trots att den fått stå där hittills. Upptäcker jag att den stör puttar jag förstås ner den på golvet! Som chef ska man vara rak och tydlig. Det har varit mitt motto från dag ett i mitt hus.


4 kommentarer:

  1. Jag har förstått att du är tydlig, kanske har jag inte lika lätt att förstå att du är rak eftersom du ändrar dig lite då och då. Men som du jamar, det är en katts privilegium. Bra att du inte känner behov av att hoppa ända upp i taket längre. Ser ut att vara bra höjd där du sitter på bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, jag menar nog att mina befallningar måste vara både raka och tydliga så att inga missförstånd ska uppstå. Med människorna måste man nästan vara övertydlig, så de förstår vikten av att vara lydiga.

      Radera
  2. Bra där! Peka med hela tassen, och skulle något stå i vägen så...
    /agneta

    SvaraRadera
  3. Du har ett jamande stort tålamod med dina människor, som ställer prylar där du ska vara. Du är verkligen storsint. *nickar*

    SvaraRadera