Leta i den här bloggen

torsdag 5 november 2020

Nu var det dags

 

Dags att inta vintersängen igen...


 Till skillnad från mina människor har jag mina principer när det gäller sovplatser. De använder samma sängar alla dagar året om? Inte jag. När det börjar bli mörkare och mörkare ute slutar jag använda sommarsängen.  Ja, faktiskt har jag bara en enda sådan här inne, för när det är varmt ute sover jag gärna på altanen. Sedan några veckor tillbaka sover jag i någon av mina tre vintersängar igen. Det är ett halvår sen sist. 

Jag började litet försiktigt den nya perioden med min rätt stora säng som är placerad i soffan. Har nog sett att matte försökt på olika sätt lägga filten tillrätta för mig där under lång tid, men man kan väl inte ligga i en vintersäng på sommaren?? Nä, just det! Den senaste veckan har jag börjat sova i sängen högst upp på klösträdet igen. Har varit där och nosat litet då och då tidigare, men nu var tiden inne, det var dags. 

Synd att människorna inte förstår tjusningen i det här. Vad är väl att ställa om en klocka mot att byta till vintersäng? 

 

2 kommentarer: