Leta i den här bloggen

torsdag 3 december 2020

Min företassare Gustav och jag

 

 

Har börjat sitta här på sistone, bredvid min företassare Gustav. Nu är det nästan precis två år sedan den riktiga katten försvann. Innan han gjorde det flyttade den här hårda katten in. Den kom som en present från en annan katt, fast jag tror hans husse hade hjälpt till med resan hit? Ibland tar jag ett nappatag med den här Gustavkatten. Fast jag kan inte slänga runt med honom som jag kan med katten Katt, tyvärr.

Katten Katt

Matte tyckte det blev en fin bild i alla fall.
 

6 kommentarer:

  1. Husse hade låvat Katten Gustav en staty, för att han var en stor förebild för oss andra katter. Det var han som fick oss att börja blogga för 11 år sedan. Tänk så fort tiden har gått. Vi tycker det känns bra att du tog över bloggandet, fast vi saknar så klart Gustav ibland. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte varför jag har börjat sitta där bredvid Gustav flera gånger varje dag? För helt ärligt vill jag ju vara ensam katt här. Bra att ni började blogga i alla fall!

      Radera
  2. Fina Gustav! 💕
    Vi vet ju att du vill vara ensamkatt, men Gustavkatten är ju en purrfekt kattkompis för dig. Jam menar, han gör inte mycket väsen av sig och låter dig bestämma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, så är det! Det är väl därför jag gillar att sitta bredvid honom så ofta nu?

      Radera
  3. Visst blev det en fin bild. Blogghjälpen har också en sån katt hemma och så har hon 3 riktiga katter. Hon gillar dom mest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar för alldeles givet att min matte också gillar den riktiga katten mest!!!

      Radera