Leta i den här bloggen

onsdag 23 december 2020

Bästa julen

 


 

Julafton brukar vara en av årets tråkigaste dagar, för människorna brukar vara borta hela dagen till mitt i natten. Men inte i år! Jag kommer ha bästa julen hittills, för både matte och husse kommer vara hemma hos mig hela tiden! Inte heller blir det invasion på juldagen av en massa människor jag inte känner så väl. Riktigt befriande! Att det blir helger kommer alltså inte betyda annat än att allt blir precis som vanliga dagar! Hurra!!!

Jag kommer ändå ta ledigt ett tag, för matte och husse behöver extra omvårdnad, har jag förstått. De har en väldig tur som har mig!!  

Jag är tillbaka när helgerna är slut! 

 

4 kommentarer:

  1. God Jul Lisa. Så skönt att allt blir som vanliga dagar och att matte och husse får lite extra omvårdnad, det är verkligen tur att dom har dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är nästan osannolikt vilken tur de hade att jag tog mig hit!!

      Radera
  2. Det är många katter som får ha sina mattar/hussar hos sig den här jul- och nyårshelgen. Det bör inte upphöra bara för att pandemin tar slut tycker jag. Det borde vara lag på att alla stannar hos sina katter ALLA dagar. Det är många tvåbeningar som behöver tas om hand av en kompetent katt, precis som dina människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag tänker på allt arbete jag lagt ner på deras uppfostran fattar jag inte hur de klarade sig innan jag kom? De andra katterna var på tok för slappa i sin undervisning anser jag.

      Radera