Leta i den här bloggen

torsdag 28 januari 2021

Sjölejon? Nej, tack!

 

Vad jag tycker om sjölejon? Njäee...

Ibland tittar människorna på något som fångar mitt intresse. Naturprogram kan jag tycka är rätt skojiga, helst då med djur som rör sig förstås. Men den här bjässen blev jag inte riktigt klok på? Gång på gång reste han sig så här, rakt upp, för att sedan kasta sig ner på ett annat sjölejon med ett väldigt brak. Pang, tjoff! Fast litet fascinerad blev jag, det ska erkännas.  Men jag är allt tacksam för att det inte finns sjölejon i havet här utanför mitt hus. Jag har fullt upp med att hålla rätt på grannkatten och kaninerna som springer omkring och stör. De är irriterande, men har i alla fall vett att ge sig iväg när jag jamar ifrån. Är inte helt säker på att ett sjölejon skulle lyda mig?
 

2 kommentarer:

  1. Såna har vi aldrig sett, men det låter som väldigt konstiga djur!
    Är nog bra att ni inte har såna i erat vatten.
    Hoppas du får en lugn helg utan grannkatten
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Du gör nog rätt i att hålla din tass ifrån sjölejon. Vissa djur gör sig bäst på TV. Hoppas du får lite lugn och ro nu och att både grannkatt och kaniner har vett att hålla sig borta från din tomt.

    SvaraRadera