Leta i den här bloggen

torsdag 7 januari 2021

Är nog bara så de är, människorna?

 

Var får de alla sina underliga idéer ifrån? Men vänta bara, jag passar på bara matte försvinner...

Ni har väl haft en bra jul, hoppas jag? För min del har jag ingenting att klaga på. Nästan inte, i alla fall. 

Varje dag hela julhelgen har vi nämligen varit oeniga om en sak. För mig har det varit totalt obegripligt varför de först fyller en slags bunke med vatten för att jag ska kunna plaska och leka med det, för att sedan proppa samma bunke full med en massa växter?! Jag har haft ett ständigt arbete flera gånger varenda dag med att fiska upp allt skräp och förpassa det till bordet. Och knappt har jag hunnit avsluta jobbet innan de varit där och stoppat tillbaka allt igen??

Efter några dagar bestämde jag mig för att vara smart och nattarbeta i stället. Vad tror ni hände? Hela bunken försvann på kvällen bakom en stängd dörr!  Och stängda dörrar, det är något jag jamat är absolut förbjudet i mitt hus! Så om detta har vi haft dispyter. Men, för övrigt tycker jag människorna har skött sig riktigt bra. Framför allt har de varit hemma. Det kan förlåta att de inte förstår sig på vattenlek. Och jag känner ju sedan länge till deras brist på logik. Är nog inget jag kan göra något åt, är jag rädd?

 

4 kommentarer:

  1. Jag skrev en kommentar igår, men den verkar ha försvunnit. Skriver igen.
    Nog är det väl märkligt att det inte finns nån respekt för en ansvarsfull katt som till och med är beredd att ta nattpass för att hinna med sina viktiga uppdrag. Man upphör aldrig att förvånas över tvåbeningarnas brist för förståelse. Tur för dom att du är så förlåtande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Människorna har mig att tacka för så mycket! Samtidigt är jag ju noga med att de inte ska tro att de har befälet här! Förlåta, ja, men sluta uppfostra, NEJ!

      Radera
  2. Vår husse gav upp såna där tokigheter för många år sedan, då farbror Sippo både grävde upp, puttade ner och tuggade på alla växter. Nu har vi bara två dammiga plastblommor i fönstret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas mina människor inte kommer på såna tankar! Plastblommor låter inte ett dugg spännande eller gott!

      Radera