Leta i den här bloggen

onsdag 19 juni 2019

Midsommar!!





Jag vet inte så noga vad det är vi ska fira, det som kallas midsommar? Men ett vet jag, att jag verkligen gillar att det är varmt dygnet runt! Det är värt att fira! Jag har det ju så bra, att jag har en altan att vara ute på hela nätterna, och det utnyttjar jag. Altanen har stora fönster mot vardagsrummet, och så länge som det lyser där inne kan jag bedriva en intensiv och framgångsrik jakt på allt möjligt som flyger omkring där. Jag älskar jakt!!

På fredag ska det bli någon slags fest här. För människorna, alltså. För min del gäller nog vila i sängkammaren. Det brukar vara så när ytterdörrarna ska stå öppna. Men inte gör det mig nåt, jag är rätt nöjd med att ha det så. Är inte så förtjust i en massa spring. Huvudsaken att sånt hålls på dagtid, då jag ändå är ganska trött efter allt nattarbete. Och när det är dags för mig att påbörja nästa skift är mitt hus gästtomt, lugnt och behagligt igen. 

Och så vill jag redan nu önska alla en riktigt, riktigt skön midsommarhelg!

6 kommentarer:

  1. Men har de inte berättat att det egentligen heter missesommar? Det är ju oss de firar hela helgen! Så se till nu att du får precis så mycket uppmärksamhet och gottis du vill hela helgen!
    Glad missesommar från oss
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missesommar?! Nä, det har jag aldrig hört! Men det förklarar ju varför det är så härligt skönt nu. Vad snällt att jag fick veta det, när mina människor är så okunniga. Och ja, nog ser jag till att få uppmärksamhet, jag är ju trots allt chef här! Ha det så skönt, ni också!

      Radera
  2. Vi katter bryr oss ju sällan om sånt som tvåbeningar av nån anledning kallar "högtider". Vi kan vara utan både midsommar, jul, nyår, påsk och allt annat som de hittat på. Har man det bra behöver bara den ena dagen vara den andra lik. Hoppas du inte blir störd på fredag, men du har ju ditt eget rum att dra dig tillbaka till. Glad midsommar till dig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! "Som vanligt" är det allra bästa! Jo, det blir visst eget rum, har jag hört, så det blir fönsterspaning över restaurangen varvat med skön vila i mattes säng.

      Radera
  3. Missesommar, då alla njuter av värmen och jakterna. Hit kommer de också folk idag, vi smyger på dem och är mest ute på balkongen i trygghet med nät så vi inte kommer bort. Jag råkade ju göra det förra sommaren och det var INTE roligt
    Trevlig sommar //Granit på Cirkus Boman (Pelles familj)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uschjam för att komma bort, låter hemskt! Jag har också smitit två gånger, av misstag förstås. Jag kom inte bort, men var väldigt glad när jag fick komma in igen!
      Önskar er detsamma!

      Radera