Leta i den här bloggen

måndag 10 juni 2019

Vad menas?



Hur ska det här gå?

Vilken måndag! Husse har övergivit mig! I morse sa han hej då och förmanade mig att hjälpa matte att passa huset. En rätt onödig uppmaning, för vem har ständig vaktjour här, om inte jag? Nä, mitt stora problem är vem jag nu ska rapportera till att jag kommit in från altanen? Till matte? Men det är ju inte riktigt samma sak?? I min regelbok står klart och tydligt att avrapportering ska först ske till husse!  Dessutom undrar jag hur han ska kunna klara sig utan alla min uppmuntrande jam så fort jag ser honom? Hela veckan?? 

Annars har jag haft en riktigt skön helg. Bara husse, matte och jag. Inga korta människor att akta sig för. Jag kan tycka att det är litet onödigt att de annars ska komma hit varenda lördag. Men jag accepterar att det är så, och försöker hålla en låg profil. Det är inte lätt alla gånger, kan jag jama!

Nu ligger en husse-tom vecka framför mig. Fast tänk på honom...en vecka utan mig?! Ingen som biter honom i tårna på nätterna? Han pratar något om att det ska bli lugnt och skönt och sova gott? Vad menar han med det??? 

 

4 kommentarer:

  1. Det är så klart frustrerande när den man är van att rapportera till inte finns tillgänglig. Men jag tror matte klarar av rapporteringen lika bra. Hon verkar väldigt läraktig. Visserligen blir det ändring hemma hos dig när husse är bortrest, men som du jamar på slutet - tänk på hur det är för honom! Undrar om han står ut en hel vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt läraktig är att ta i, tycker jag, med tanke på hur lång tid det tagit för mig att få henne att fatta vissa saker. Men okej, vi får se hur det går.
      Jam, stackars husse, i natt är första natten, hur ska det gå??

      Radera
  2. Här måste vi inhämta att det blir nog mest synd om husse, hur skall han klara av en hel vecka utan dig? Det där att han kommer sova bättre är nog bara hans sätt att försöka övertyga sig själv så han inte bryter ihop helt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken osedvanligt bra förklaring till husses märkliga uttalande! SÅ är det förstås!

      Radera